Corona-maatregelen voor uw reis

1. Wat heb ik nodig om op reis te kunnen?
Voor al onze toekomstige reizen dienen reizigers in bezit te zijn van een digitaal coronatoegangsbewijs, in de vorm van een QR-code. Dit bewijs dient u niet alleen te kunnen tonen bij reizen naar het buitenland en in o.a. de horeca, concertzalen en musea in veel Europese landen.

2. Reisadviezen van het Ministerie van Buitenlandse Zaken
Elk land treft zijn eigen maatregelen om de corana-epidemie in te dammen. Het Ministerie van Buitenlandse Zaken houdt de stand van zaken van deze maatregelen bij. Voor de meest actuele stand van zaken verwijzen wij u dan ook graag naar de website van het Ministerie van Buitenlandse Zaken. Hieronder treft u een lijstje aan met linken naar de reisadviezen van het Ministerie van Buitenlandse Zaken:


3. Ik ben niet gevaccineerd, kan ik dan nog wel mee op reis?
Indien u niet gevaccineerd bent, verzoeken wij u zo snel mogelijk contact op te nemen met ons kantoor om te bekijken of een door u geplande/gewenste reis goed uitvoerbaar is. In steeds meer landen gaat men de zogenaamde G2-regel hanteren, dat wil zeggen dat u alleen toegang krijgt tot musea, concertzalen, theaters, restaurants en hotels indien u ofwel volledig gevaccineerd bent ofwel een herstelbewijs van corona kunt overleggen.

4. Ik heb geen smartphone, wat nu?
De QR-codes zijn ook verkrijgbaar op papier. Wij adviseren u ten zeerste om als back-up ook altijd een papieren versie bij u te hebben, voor het geval uw telefoon plotseling leeg is!

5. Het is mij allemaal veel te ingewikkeld, wat nu?
Graag leggen we een en ander nog een keer telefonisch uit, mocht u vragen hebben.

6. Voor mij is de lol van het reizen er zo wel af, kan ik de reis nog annuleren?
Het kunnen beschikken over de juiste documenten om toegang te krijgen tot (onderdelen van) een reis valt onder de persoonlijke verantwoordelijkheid van de reizigers (evenals bijvoorbeeld een paspoort of een visum). Dat betekent dus dat u niet kosteloos kunt annuleren indien u niet over de juiste documenten beschikt. Als reisorganisatie hebben wij de plicht u als de reiziger zorgvuldig te informeren over de benodigde documenten en wij denken graag met u mee, mocht zich op dit punt een probleem voordoen. De reisbrancheorganisatie ANVR heeft zich er al eerder uitgesproken dat het niet hebben dan wel kunnen verkrijgen van een benodigde QR-code geen reden is om uw reis kosteloos te kunnen annuleren. De annuleringskosten verbonden aan een reis hangen af van de datum van annuleren.

Update: 31 maart 2022

Deze pagina is met zorg samengesteld, toch kunnen er onjuistheden voorkomen. MUSICO Reizen is op geen enkele wijze aansprakelijk, noch kan verantwoordelijk worden gehouden voor schade die voortvloeit uit de door MUSICO Reizen verstrekte informatie.